Вівторок, 03.12.2024, 19:04 | Приветствую Вас Гість

Управляем футбольным клубом

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Манчестер Юнайтед
Вартість клубу пропорційна його перемогам. Бізнес на футболі почали робити ще на початку минулого століття. А от поняття «футбол як бізнес» – виникло на початку 90-х. Законодавцем моди по праву вважають клуб з світовим іменем – «Манчестер Юнайтед».
Нещодавно журнал «Forbes» опублікував результати щорічного дослідження вартості футбольних клубів світу. Система підрахунку, якою користувались експерти журналу має багато параметрів. Кінцева сума того чи іншого клубу визначилась, беручи до уваги доходи за останні два роки, вартість акцій, стадіонів.

Найдорожчим клубом виявився «Манчестер Юнайтед», Великобританія. Його оцінили аж в один мільярд 453 мільйони доларів. Це один з найуспішніших клубів Англії та світу, що п’ятнадцять разів ставав чемпіоном країни та двічі вигравав Лігу чемпіонів УЄФА.

Проте шлях цієї команди до успіху не був дуже легким та швидким.

Вагомим поштовхом до розвитку команди стало створення у 1991 році відкритого акціонерного товариства. Тоді англійський клуб «Манчестер Юнайтед» добився спеціального дозволу регулюючих органів країни розмістити свої акції на фондовій біржі. Акції клубу оцінили до виходу на фондову біржу у 18 мільйонів фунтів.

У 1991 році «МЮ» вийшов на Лондонську фондову біржу. І якщо вартість акцій після розміщення на біржі було оцінено у 48 млн. фунтів стерлінгів, то вже в 2000 році вартість клубу становила 1,1 млрд. фунтів стерлінгів.

Отже, прекрасна гра команди, перемоги в чемпіонатах Англії в європейських та світових кубках принесли клубу мільйонні прибутки. І як наслідок за 9 років вартість клубу виросла у 23 рази. «МЮ» було запропоновано новий підхід до гравців, до гри, а особливо, - до вболівальників.

Відтоді на зміну значним збиткам (близько 130 тис. щорічно), що супроводжували цю команду протягом 16 років (з 1974 по 1990 роки), прийшли значні фінансові успіхи. Відтоді «Манчестер Юнайтед» став не лише найбагатшим клубом світу, але і законодавцем моди у футбольному бізнесі.

На сьогодні «МЮ» є не лише футбольним клубом, але і великим успішним футбольним проектом. За показ матчів «Манчестера» змагаються найпотужніші телекомунікаційні компанії. Матчі викликають неабиякий ажіотаж. Абонементи розкуповуються ще задовго до початку матчів чемпіонату Англії.

Більшість футбольних спеціалістів називають англійський клуб «Манчестер Юнайтед» показовим прикладом вдалої стратегії бізнесу. В основі успіху його стратегії лежить чотири основних аспекти:

1. Довгострокові гарантії перемог. (Футбольна академія виступає важливим елементом підготовки власних кадрів, які можуть замінити гравців основного складу)

2. Збільшення вартості медійних прав (створення власних додаткових медійних продуктів та поширення інформації по власній медіа-сітці - MU Interactive, MU Mobile, MU Pictures. Ексклюзивні інтерв’ю з гравцями та тренерами, різноманітні конкурси, збільшення кількості відвідувачів клубного сайту, міжнародний медіасупровід передсезонних турнірів. Найбільші аудиторії під час трансляцій матчів за участю «Манчестер Юнайтед», поширення електронної газети для фанів, продаж атрибутики та білетів он-лайн, продаж фотографій.)

3. Зростання цінності глобального бренду. (Асоціація бренду з успіхом. Весь комерційний оборот здійснюється не самостійно, а з допомогою спонсорів - Nike, Vodafone, Fuji та ін. Контракт с Nike дозволяє розширити територію продажу клубної форми та збільшити кількість проданих комплектів. Брендування власного стадіону для власних та спонсорських продуктів, участь в передсезонних рекламно-ігрових турах по всьому світу, створення умов для спонсорів на стадіоні «Олд Траффорд».)

4. Перетворення все більшого числа фанів на покупців. (База даних клубу сьогодні налічує близько 3 млн. контактів фанів. 90 % з них - мешканці Британії, 60 % - чоловіки, 40 % - жінки. При цьому 560 тис. осіб – активні покупці, середній вік - 36 років. Ціль – підвищення якості і футолу і управління, вивчення потреб та вимог вболівальників, розробка продуктів та послуг, що здатні їх задовольняти. А саме: відкриття кінотеатрів Red Cinema біля стадіону «Олд Траффорд», кав’ярень Red Cafе, покращення якості музейних та стадіонних екскурсій, редизайн програм матчів, випуск та обслуговування кредитних карток «Манчестер Юнайтед», створення туристичної агенції)

В результаті річний бюджет "Манчестер Юнайтед" складає близько 300 млн. дол.

Футбол – це бізнес, побудований на використанні знань
Як правило, проблеми, що стоять перед футбольними командами, абсолютно аналогічні тим, з якими стикаються будь-які сучасні організації. Так, ключовими для футболу, як і для бізнесу в цілому, сьогодні стали питання розділення обов'язків між власниками і найманими менеджерами, розробка стратегічних і тактичних планів розвитку, логіка побудови взаємостосунків із засобами масової інформації і державними органами. І без добре злагоджених бізнес-процесів в управлінні, маркетингу, фінансах високих результатів у футболі можна не чекати.

Міжнародна федерація футболу (ФІФА) об'єднує 204 національні федерації, включаючи 340 тис. клубів, 55 млн. футболістів та 500 тис. суддів. Ще кілька років тому, прибутковими були близько сотні футбольних клубів, серед яких «Манчестер Юнайтед», «Реал», «Барселона», «Ювентус», «Баварія», «Мілан», «Арсенал». Але після того, як ФІФА ввела нові вимоги до клубів, зокрема про прозоре ведення своєї діяльності, кількість прибуткових клубів збільшилася.

Бюджети більшості провідних клубів Європи становлять $50-250 млн. в рік і щоб з ними змагатися, українським командам потрібно витрачати не менше. Для цих цілей два ведучих футбольних клуби України - «Динамо» Київ і «Шахтар» Донецьк - минулого року суттєво наростили свої статутні капітали - з 1 до 173 млн. грн. і з 60,5 до 90,5 млн. грн. відповідно, хоча їх капіталізація є значно вищою.

Досить часто учасниками акціонерного товариства є вболівальники клубу. Так, зокрема, нещодавно керівництво голландського "Фейенорда" відмовило групі інвесторів продати акції клубу за 50 млн. євро. Позиція клубу була такою: "Фейєнорд" лишається народним клубом, котрий не має жодного крупного акціонера.»

Сьогодні перед клубами, щоб бути успішними, стоять три основних завдання. Перше - створити спортивне шоу (забезпечити команду всім необхідним і підготувати висококласних гравців). Друге - здійснити його (організувати і провести матч). А третє - комерціалізувати шоу (продати його споживачам).

Источник: http://Офіційний сайт "ФК Карпати" Львів

Категория: Мои статьи | Добавил: Maxzik (04.01.2008)
Просмотров: 1342 | Комментарии: 10 | Рейтинг: 4.3/3 |
Всего комментариев: 3
01.02.2008
3. Юрій Мельник (Yuriy) [Матеріал]
А між іншим англійські болільники хотять викупити МЮ в амриканських власників і я чомусь думаю що в них вийде.
http://news.bbc.co.uk/hi/russian/uk/newsid_7219000/7219116.stm

30.01.2008
2. Ігор Телішевський (Igortelish) [Матеріал]
Потрібно звезнути увагу, що ні МЮ, Челсі, Ліверпуль не є власністю англійців. Переважно власники є американці. Ми не можемо говорити, що клуби належать вболівальникам, якщо так говорити, то краще нічого не говорити. Великі бізнесові компанії, олігархи купивши клуб, вони прагнуть заробляти на них.

26.01.2008
1. alexandr yakovetskiy (alexandr_don) [Матеріал]
Стоит добавить, что именно МЮ и его фаны стали основоположниками движения, которому и посвящен данный интернет ресурс. Именно излишняя коммерциализация футбольного клуба заставила тысячи людей пойти по пути, который мы пытаемся повторить. Так что, как видите, у каждого клуба есть черта (граница), на которой находится баланс душевности и коммерческой успешности. Нащупав этот рубеж, не стоит, пожалуй, стремиться к чему-то одному слишком рьяно - от добра добра не ищут.............

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Категории каталога
Мои статьи [11]
Новости [0]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Футбольні новини
Статистика

В мережі всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш опрос
Я готовий щомісяця вкладати в свій клуб:
Всього голосів: 458